نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی با مصرف کالای داخلی
پژوهش خبری صدا وسیما:مصرف کالاهای ایرانی یکی از ضروری ترین مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی است این موضوع که در جای جای بیانات رهبر معظم انقلاب نیز به وضوح تمام مورد تاکید قرار گرفته است، صرفا مقوله ای اقتصادی نیست، بلکه بحثی فرهنگی، عقیدتی، ارزشی و عقلانی است. ترویج مصرف کالاهای داخلی در تمام کشورها از اولویتهای ت گذاری به شمار میرود و اثرات اجتماعی و اقتصادی متعددی دارد.
جایگزین کردن کالای ساخت داخل به جای مشابه خارجی، از نظر اقتصادی امری کاملاً منطقی، موجه و بدیهی است. توجه به کالای ساخت داخل و خرید آنها به معنی پویا گردانیدن اقتصاد کشور، تقویت صنایع ملی و ایجاد اشتغال است. با ایجاد اشتغال کاهش بیکاری رخ میدهد، تزریق دریافتها به بازار، بازخورد تازهای جهت تقویت بازار، اشتغال بیشتر، کاهش فقر، جرایم و آسیبهای اجتماعی، تقویت بنیان خانواده، آرامش روحی و روانی افراد و لذا کاهش استرسهای محیطی و بیماریهای روانی و در یک جمله تقویت بهداشت روانی جامعه و سلامت اجتماعی را به بار میآورد.
تدوین تها و راهبردها، تبدیل راهبردها به راه کارها از امور ت گذارانهای است که باید در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به آن اهتمام داشت.
کشور بدون اقتصاد مقاومتی رشد نخواهد کرد
با تفکر بسیجی میتوان اقتصاد مقاومتی رل نهادینه کرد
موسسات قرآنی نمونه بارز تلاش در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی هستند
اقتصاد ,کالای ,مصرف ,اشتغال ,تقویت ,روانی ,اقتصاد مقاومتی ,مصرف کالاهای ,ساخت داخل ,نهادینه سازی ,کالای ساخت ,سازی اقتصاد مقاومتی
درباره این سایت